Na een vrij weekend mocht Swift E1 zaterdag jl. weer ‘de wei in’ voor de 2e (thuis)wedstrijd van het seizoen. Opnieuw zonder trainer/coach Pascal die vanwege een verre uitwedstrijd van haar eigen team al vroeg op pad moest. Gelukkig waren de invalcoaches Jacinta & Martijn.

Net als voor Swift 1  was voor E1 ook Fortis vandaag de tegenstander; E1, een ‘meisjesploeg’ , die we nog kenden van vorige seizoen. De 1e wedstrijd hadden we ruim verloren van Luctor, dus E1 was erop gebrand iets te laten zien. Aanvallend goed blijven rondspelen en de bal niet te lang vasthouden was de opdracht, terwijl verdedigend geconctreerd blijven en ‘ervoor zijn’ onder de korf de belangrijkste punten waren.

Swift E1

E1 begon prima aan de wedstrijd, lange aanvallen, goed rondspelen en Fortis kwam nauwelijks aan aanvallen toe door goed (uit)verdedigen en prima onderscheppingen aan Swift kant. Helaas wist het 1e aanvalsvak met Carmen, Gwen, Senna & Stijn de vele kansen nog niet om te zetten in een doelpunt.
Het 2e aanvalvalsvak had wat meer moeite om de bal goed rond te spelen, maar toch kregen zij ook enkele goede kansen via de doorbraak, helaas bleef een doelpunt uit. Fortis had ook een paar goede aanvallen, maar wist ook niet te scoren en dus gingen we met 0-0 de rust in. Prima spel van E1 alleen jammer dat de kansen nog niet omgezet werden in doelpunten.Na rust een paar wisselingen aan Swift zijde, Isabel kwam erin op de plek van Violet, die op haar beurt in het andere vak plek van Stijn innam, Stijn mocht de 2e helft de E1 aanmoedigen vanaf de bank.

E1 zette het prima spel van de 1e helft door in de 2e helft, door goed rondspelen kwamen de kansen vanzelf. Violet mistte helaas de strafworp die ze zelf meekreeg, maar even later wist ze via een korte kans alsnog de 1-0 te scoren. Verdedigend was E1 ook de 2e helft ‘bij de les’ en dus bleef de nul vooralsnog op het bord. Na 10 min. spelen weer de vakwissel, het 2e aanvalsvak wist de bal nu beter rond te spelen want al snel diverse kansen opleverde. Isabel scoorde na een prima aangeef van Luuk een mooie doorloopbal: 2-0 ! Daarna hadden ook Mats en Luuk een paar goede kansen, maar uiteindelijk was het Renate die een goede aanval met een mooi schot afrondde : 3-0. In het verdedigingsvak waren we goed bij de les, natuurlijk kreeg Fortis nog een paar kansen, maar mede door prima onderscheppingen en goed uitwerken naar het aanvalsvak bleef de nul op het bord. Een verdiende 3-0 overwinning !

Volgende week Swift E1 tegen TOGO E1 in Goes, gezien de uitslagen tot nog toe zal dat weer een lastige wedstrijd worden, maar als E1 weer net zo speelt als deze wedstrijd dan zijn er zeker kansen. Hopelijk dan eindelijk mét coach Pascal erbij.