Zaterdag 7 september
9.00 uur Tjoba F2 – Swift F2
11.00 uur Seolto F1 – Swift F1

Om 8.10 stonden we met 4 meiden fris en vol goede moed op de verzamelplaats bij de Sprong. Nisa en Julia onze nieuwe aanwinsten, Valerie en Lena. Allemaal glunderend in hun prachtige nieuwe trainingspakjes.
Indy een van onze sterkste speelsters, was vrijdagavond ziek geworden, dus kon niet mee. Ook onze goede en ervaren Pheline was er niet bij. Dus we hadden een speler te weinig.
Als trainer-coach-ouder( het blijft een familiesport)kun je dan gelukkig een beroep doen op je dochter, dus Lena moest vandaag twee (uit)wedstrijden spelen.
Met de hele ploeg, een trainer en twee ouders in de Volvo van de familie Kalle naar s’Heer Hendrikskinderen! Voor Nisa en Julia hun eerste uitwedstrijd en de vier meiden kwamen tot de conclusie dat ze ook best helemaal in Rotterdam konden spelen zo gezellig was het op de achterbank. Nisa; “En mijn tante woont in Rotterdam, kunnen we daar ook nog wel even langs….”

Bij Tjoba aangekomen de shirtjes aan en hup naar het veld. Of nee toch nog eerst even op die mooie schommels bij Tjoba.
Kort voor de wedstrijd nog even geoefend met het molentje(rondspelen) waar we de laatste weken veel op hadden getraind.
Het fluitsignaal. We gaan beginnen! Valerie, onze aanvoerdster voor deze wedstrijd geeft de scheidsrechter netjes een hand en iedereen wenst haar tegenstander een ‘prettige wedstrijd’.
Met de rust 2-0 voor door scores van Valerie en Lena. Nisa speelde haar eerste wedstrijd geconcentreerd en foutloos. Ook Julia deed het goed, onderschepte ballen, ze was soms haar ‘meisje’ kwijt in de verdediging maar ze speelde ook tegen een tweeling dus ja wie was het ook al weer…?
Tweede helft kwam het geloof dat we gingen winnen en door de bal snel van de verdediging naar de aanval te brengen kwamen er veel kansen. Uitslag
6-1 winst!
Heel goed gedaan meiden!

Geen tijd om te douchen want we moeten snel terug naar de Sprong voor de volgende wedstrijd van de F1. Lena kon zo door met de F1 naar Seolto.
De F1 bestaat uit Lena, Ilse, Amy en Billie.
Ook hier werd goed rondgespeeld in het molentje en ging de bal ook snel van hand naar hand in de overgang van verdediging naar aanval.
Ilse was in topvorm en scoorde 4 doelpunten achter elkaar! Amy is onze balafpakker en Lena zorgt voor de opbouw en verdeling in het vak en heeft een mooi afstandschot. Billie speelt met veel plezier en kan eigenlijk alles, verdedigen, ballen afpakken en scoren.
Goed gedaan meiden.

Gr, Rob en Rene
En een geweldig aantal assistentes die we hard nodig hebben op de trainingen.