Het veldseizoen 2017/2018 zit er op , dus tijd om ook de balans op te maken op Arbitrage gebied.

De rompregeling – de verplichte scheidsrechterslevering – is uiteindelijk ruim behaald. Tijdens 1e helft veld werden 26 wedstrijden gefloten/beoordeeld. Dat betekende dat bij de start van 2e helft veld er nog nog 23 wedstrijden gelverd moesten worden. Dat aantal werd ruim gehaald met 28 gefloten/beoordeelde wedstrijden tijdends 2e helft veld. Doordat de laatste thuiswedstrijd van Swift 1 er geen assistent was nam onze verplichting nog af met 1 wedstrijd, dus uiteindelijk kwamen we uit op 55 geleverd – 48 te leveren = +7 bonus, dat betekent dat we een bedrag van € 166,= tegemoet kunnen zien.

Dennis & Douwe, Jan-Peter, Martijn, Piet, Sjoerd en Thijs , namens de vereniging bedankt voor jullie inzet !

Het leiden van de jeugdwedstrijden en wedstrijden in het breedtekorfbal is ook prima, verlopen, iedereen was bij zijn/haar wedstrijd (soms wel wat aan de late kant !) of had een vervanger geregeld. Het vinden van scheidsrechters voor de wedstrijden van Swift 4 en Swift B1 kostte wat moeite maar uiteindelijk konden ook die wedstrijden allemaal van leiding worden voorzien.
Speciale dank aan Davin, Ingmar, Koen, Robert-Jan & Thijs voor het ‘last-minute’ invullen van openstaande wedstrijden .

Al met al kunnen we dus met een goed gevoel terugkijken op het seizoen 2017/2018, twee keer de rompregeling behaald en bij alle wedstrijden was de scheidsrechter aanwezig. Anderzijds moeten we niet rustig achterover gaan leunen. Swift zal nieuwe scheidsrechters moeten gaan opleiden om ook in de toekomst voldoende wedstrijden te kunnen leveren en zo de ambities van Swift (op sportief gebied) waar te maken !

Martijn van Langevelde
Coördinator Arbitrage