Afgelopen dinsdag hadden we een zinvolle bijeenkomst in het clubhuis met spelers, commissieleden en betrokken ouders waarin we onder leiding van de KNKV hebben nagedacht over welke doelstellingen we als club voor de toekomst willen formuleren. De aanleiding is het beleidsplan van Swift dat vernieuwd moet worden en dat we op de ledenvergadering in oktober willen presenteren.
Met behulp van een mentimeter hebben we gekeken hoe we er als club nu voorstaan, en ook hebben we nagedacht over wat we als doelstellingen willen formuleren voor de toekomst. Er kwamen veel waardevolle ideeën naar boven, verdeeld over vijf hoofdthema’s:
- Ledenwerving en -behoud: We spraken over concrete acties om nieuwe leden aan te trekken, zoals via scholen en open trainingen, en hoe we de betrokkenheid van huidige leden kunnen vergroten met een goed activiteitenaanbod en persoonlijke aandacht.
- Korfbalambities: De wens is om de kwaliteit voor álle teams te verbeteren, met goede trainers en ontwikkelkansen voor iedereen, waarbij plezier en prestatie samengaan. Het opleiden van trainers en scheidsrechters is hierbij belangrijk.
- Ons Clubhuis: Er kwamen veel suggesties om ons clubhuis gezelliger en functioneler te maken, van aanpassingen in de indeling en sfeer tot betere voorzieningen buiten, zodat het nog meer als een ’thuis’ voelt.
- Financiële Kansen: We brainstormden over manieren om extra inkomsten te werven, bijvoorbeeld door actievere sponsoring, verkoop van merchandise, sponsorloop en het benutten van subsidies.
- Vrijwilligersbeleid: Tot slot dachten we na hoe we het makkelijker en aantrekkelijker kunnen maken om vrijwilliger te zijn bij Swift, door duidelijkere taken, betere communicatie en meer zichtbare waardering. Ook werd het belang van het hebben van een vrijwilligerscoördinator benoemd en het functioneler inzetten van de teamouders.
In juni volgt een follow-up sessie waarin we alles concreet willen gaan uitwerken. Hiervoor is iedereen (ook wie niet bij de eerste avond kon zijn) weer van harte uitgenodigd! Meer informatie volgt t.z.t.!
Het bestuur




