Het Hemelvaartsdagtoernooi is een mooi voorbeeld van leuk vrijwilligerswerk bij Swift. Want door in een goede sfeer, met vrolijke gezichten, hard te werken, dragen de vrijwilligers bij aan het succes van dit toernooi !! Wat gaaf om te zien hoeveel mensen zich spontaan opgeven voor een klusje op het toernooi!

Swift wil graag het vrijwilligerswerk door het jaar heen leuk houden en goed verdelen over leden en ouders van jeugdleden. We gaan daarom de taken beter in beeld brengen, zodat leden en ouders ook die taken kiezen die ze leuk vinden e/of goed bij hen passen. Vele handen maken namelijk ‘licht werk’.
Daar horen uitgangspunten bij:

1. Leden van 14 tot 16 jaar doen kleinere klusjes zoals helpen bij Kangoeroes, dweilploeg bij Swift 1, lootjes verkopen, etc.
  2. Van leden vanaf 16 jaar wordt verwacht, dat zij zelf een bijdrage leveren aan de club (zoals hulptrainer, beginnend scheidsrechter, zaalwacht, lid van commissie, etc).
  3. Wij verwachten van ouders van leden tot 18  jaar, dat zij iets voor de vereniging doen. We denken hierbij aan bardienst, schoonmaak, administratief werk, helpen bij nevenactiviteiten, incidentele bijdrage aan commissies, etc.

Op deze manier gaan we er vanuit dat we hiermee alle (noodzakelijke) taken ingevuld krijgen binnen Swift.

Categorieën: Bestuur