Pieken op het juiste moment, dat deden zowel het vlaggenschip als het talententeam van Swift 3 dit zaalseizoen. De hoofdmacht deed in de poulefase wat het moest doen. Meervogels 1 bleek een maatje te groot, maar de Middelburgers waren een ronde voor het einde al zeker van de play-offs. Voor Swift 3 was de allerlaatste wedstrijd van de poulefase beslissend. In een poule waarin alle ploegen aan elkaar gewaagd waren, kon Swift 3 uit tegen Juliana 3 de play-offs veilig stellen, maar kon het theoretisch ook nog als laatste eindigen. De overtuigende 7-16 overwinning liet zien dat deze ploeg er staat wanneer het moet.

Play-off 1 / 2 verliep voor beide teams voorspoedig. De hoofdmacht zette een geweldige teamprestatie neer tegen Sporting Delta en won dik verdiend met 18-25. Ook Swift 3 verschafte zichzelf een goede uitganspositie door onverwacht ruim met 18-13 te winnen van TOP 4.

Afgelopen zaterdag kon het derde team van Swift als eerste de promotie veiligstellen. In Arnemuiden ging TOP voortvarend van start en nam een 2-0 voorsprong, maar daarna kwamen de Middelburgers op stoom. Amy beet met de 2-1 de spits af voor Swift, Luuk scoorde de gelijkmaker en daarna werd het via Stijn, Sam en Esmée 2-5. Swift 3 speelde geduldig en had steeds lange aanvallen met meerdere schoten; iets waar afgelopen week uitvoerig op getraind was. De thuisploeg haakte vanaf dat moment wel aan, maar kon het gat steeds net niet dichten. Uiteindelijk lukte dat 5 minuten voor tijd wel, maar toen was de wedstrijd gespeeld. De 13-11 nederlaag deed geen pijn, en zo was de promotie naar de reserve 2e klasse een feit, een prachtige prestatie voor dit jonge team!

Swift 3 kon dus als eerste feest gaan vieren, maar stelde dat nog even uit om de hoofdmacht te supporten. Het was goed vol in de De Sprong. De jeugd was in oranje/zwart geschminkt, trommels en toeters waren aanwezig, het publiek duidelijk zin in een avondje Swift. Met een voorsprong van  zeven punten had Swift 1 vertrouwen in een goede afloop en dat bleek terecht.  De start van de wedstrijd was voor Delta, 0-1, maar mede door goed verdedigen van de Middelburgers waren de scores in het begin schaars. Sporting Delta probeerde Swift te ontregelen, door de kansen weg te houden bij de schutters, maar de thuisploeg liet zien dat het een complete ploeg is. Zo scoorde Menno, vaak ondersteunend spelend vanuit de rebound, er vijf. Ook na de 8-6 bij rust had Swift het betere van het spel en liep uit naar een ruime voorsprong en die gaven ze niet meer uit handen, eindstand 19-14. De promotie naar de Hoofdklasse was een feit! Samen met het publiek werd een mooi feestje gevierd in De Sprong dat later nog verder ging in de stad.  Vanaf maandag gaat het vizier op de veldcompetitie. Voor Swift 1 staat op 7 Mei om 15:30 thuis de eerste wedstrijd gepland. Zij nemen het op tegen Groen-Geel, dat in de zaal nog in de korfballeague speelde. Swift 3 moet al eerder aan de bak en speelt op 23 April tegen Juliana 3 om 15:00. We hopen u dan weer langs de zijlijn te zien!