Door: Goudeerlijke reporter L. Eugen

Afgelopen dinsdag kwam daar ineens dat bevrijdende woord. De topklasse van de korfbal mocht weer wedstrijden spelen en zaterdag zou indien mogelijk de eerste wedstrijd meteen gespeeld mogen worden. De staf van Swift 5 schakelde meteen, er werd een hoogtestage geboekt zodat de trainingsachterstand snel weggewerkt kon worden en de selectie topfit in Kapelle aan de start zou verschijnen. Hiervoor werd het hoogste punt in Zeeland opgezocht, de monsterlijk hoge duinen van Zoutelande. Onze helden verbleven daar in een bubbel en trainden dagelijks tot aanvang van de wedstrijd, optimaal voorbereid om te kunnen vlammen.

Ondanks alle voorbereidingen moesten onze helden het zonder enkele sterkhouders doen. De echte Ajacied (Ben), Spice Girl (Carlien), de Professor (RJ), Rookie (Tanja) en lastminute moest zelfs de oersterke en breedgeschouderde Koning Ananas (Stefan) afhaken. Gelukkig waren De Witte Keniaan (Ingmar), Amy en Violet bereid gevonden om toe te treden tot de heldenbubbel. Bij de staf werd Mayo (Marjolein) gemist maar waren De Notulist (Reinier), De Man van Staal (Merijn) en zelfs kuitenmasseerder SuperBlondie (Ariska) wel aanwezig.

Om 14:35 begon de topper tegen KVK 2 in een stadion waarvan helaas slechts 1/3e van de capaciteit gebruikt mocht worden. Beide teams begonnen vlammend aan de wedstrijd. Al vroeg kregen onze helden de uitgelezen kans om de score te openen. Virtuoos Cello (Marcel) vloog zijn tegenstander voorbij en werd daarbij gehinderd met een stip als resultaat. Vol vertrouwen legde hij aan en … ehm … ja hij raakte in ieder geval wel de korf. De toon was echter gezet. Captain Stevie (Steven) schoot hierna tweemaal raak, gevolgd met de eerste twee schoten van Soep (Sophie) die ook beiden binnenvielen. In slechts twee minuten tijd stond het ineens 0-4! KVK 2 liet een walk-over echter niet zomaar gebeuren en knokte zich terug naar 4-4. Hierna werd het wat stuivertje wisselen tussen beiden teams. Bij onze helden wisten Cello, Hard Legs (Jessica), nogmaals Cello, Soep en Captain Stevie (Steven) te scoren maar KVK 2 prikte er net zoveel raak, 9-9 na slechts 23 minuten spelen! KVK 2 werd echter wat rommelig richting het einde van de eerste helft en daar wisten onze helden optimaal van te profiteren. Rambo (Remi) had het ondertussen op z’n heupen gekregen en prikte tweemaal raak. Het slotwoord was voor Captain Stevie die een 9-12 ruststand op het scorebord zetten.

In de rust had de Man van Staal maar weinig woorden nodig. Gebruik de onrust in het spel van KVK 2 in je voordeel en zet de lijn van de eerste helft door. Ohja, ene mondje dicht tegen de scheids :-).

Ook in de tweede helft begonnen beide teams vlammend. Het aantal doelpunten kwam echter wat moeizamer op gang. Cello knalde na twee minuten raak maar de 9-14 van Rambo viel pas in de achtste minuut. Pas na tien minuten spelen was het KVK 2 dat weer een opleving kende. In twee minuten tijd was elke kans raak en met vier treffers stond het weer ineens 13-14. Met nog een kwartier te spelen leek het een spannende slotfase te gaan worden. Dit was echter het moment voor de vrouwen om hun spierballen eens te laten zien. Hoe ze sommige ballen er in kregen is voor de meesten een raadsel maar volgens De Notulist (Reinier) hebben onze dames gewoon gruwelijke skills! Eerst was het Amy die raakschoot, gevolgd door een tweetal doorlopers van Anonymous (Mireille), en daarna was het Amy die ook een doorloopbal keurig verzilverde. Ineens stond het weer 13-18! Al die vrouwelijke treffers maakte Rambo wat jaloers dus ook hij pikte weer een doelpuntje mee. Met een stand van 13-19 en nog tien minuten te spelen leken onze helden op een overwinning af te stevenen. KVK 2 probeerde nog wat terug te doen maar na de 14-19 waren het weer onze helden die de score opvoerden. Ronaldinho (Ronald) en Miss no-nickname (Amber) scoorden beiden, met de nodige excuses, een keurige ‘niet schieten’ schot en met weer een doorloper van Amy werd de stand opgekrikt naar 14-22! KVK 2 wist nog tweemaal te scoren in de laatste minuten en bij onze helden werd het laatste doelpunt door MooiBoy (Luc) gemaakt.

Een 16-23 eindstand! Dat is nog eens een resultaat waar onze helden trots op mogen zijn. Onze dank gaat uit naar de invallers Amy, Violet en De Witte Keniaan (Ingmar). Extra dank gaat uit naar SuperBlondie, die ervoor zorgde dat de kuitjes van Cello soepel waren. De best presterende persoon van de dag was echter De Notulist (Reinier) die elke score goed op het papier had gekregen! Een unieke prestatie waar we even bij stil mogen staan.

Scores Swift 5: Captain Stevie (Steven) 4x, Rambo (Remi) 4x, Soep (Sophie) 3x, Cello (Marcel) 3x, Amy 3x, Anonymous (Mirelle) 2x, Hard Legs (Jessica) 1x, Ronaldinho (Ronald) 1x, Miss no-nickname (Amber) 1x, MooiBoy (Luc) 1x