Op 4 december speelde Swift F1 uit tegen Top F1. Daar waar Top op het veld kampioen werd en twee keer van swift won, was het best even spannend om weer naar Arnemuiden af te reizen. De laatste keer tegen Top ging het eigenlijk hartstikke goed, maar met een beetje pech werd op het nippertje toch verloren.

Onder de fanatieke begeleiding van maar liefst drie coaches scoorde swift de 0-1 en de 0-2. Het spel ging heen en weer, 1-3… en toen naar 3-3 na het eerste kwart. Met twee wisselingen liepen we uit naar 5-7 bij rust. Alle zes de swift spelers hadden gescoord. Voor Babet was het haar eerste goal in de korfbal carrière.

In de rust kreeg Swift F1 nog wat goede tips van de trainers (en fanatieke chauffeurs), Swift wisselde weer door en liep na rust verder uit. Bij 5-8 kreeg Top een super speler, maar swift ging door en liep verder uit naar 5-10. Super knap. Maar toen kwam Top terug tot 9-10. Spannend was het! De wedstrijd vloog heen en weer met scherpe counters en schoten. Swift scoorde de 9-11… top de 10-11 en de buzzer ging. Gewonnen dachten we, maar nee hoor. De scheidsrechter zag aanleiding voor 2 minuten blessuretijd. Top haalt alles uit de kast om te winnen…. Maar deze strohalm werd niet gegrepen. De bal ging nog een paar keer van korf naar korf, maar gescoord werd er niet meer. Swift F1 wint. En dat is een knappe prestatie van de spelers en (inmiddels schorre) coaches.

Swift F1 is de trotse koploper, met twee overwinningen tegen goede tegenstanders. Spelers, coaches en chauffeurs waren super trots!

Categorieën: Overig