Na het ingecalculeerde verlies van vorige week tegen Avanti was afgelopen zaterdag in Wormer Groen-Geel de tegenstander van de korfballers van Swift. De Middelburgse ploeg bestaat dit jaar uit een mix van ervaren krachten en talenten en is op basis van kwaliteit zeker Hoofdklassewaardig. Toch is het doel allereerst lijfsbehoud, mede omdat de ploeg in een zware poule is ingedeeld. Groen-Geel, in de zaal spelend in de Korfbal League, is één van de titelkandidaten, maar liep bij de competitieoeverture tegen het sterk spelende Dalto direct tegen de eerste nederlaag aan. Na het eerste fluitsignaal ging de stand twintig minuten gelijk op. Groen-Geel kwam maar niet los van de strijdende Middelburgers, die wel harder moesten werken om tot scoren te komen. Tegen het einde van de eerste helft kon Swift even niet meer met als gevolg dat Groen-Geel het eerste gaatje sloeg (ruststand 10-7). Na rust kwam de ploeg van Dennis Plantinga en Wim Allaart goed uit de startblokken en werd het verschil teruggebracht tot 1 punt. De thuisploeg maakte zich echter niet druk, vergrootte de voorsprong, en keek daarna niet meer achterom. Een terechte nederlaag was het gevolg: 23-17. Ondanks de nederlaag heeft de Walcherse ploeg wel laten zien dat het een topploeg een lastige middag kan bezorgen en dat geeft vertrouwen voor de komende wedstrijden. Swift speelt de komende twee zaterdagen thuis, eerst tegen Fiks, waar Swift het historisch gezien altijd lastig tegen heeft, en daarna tegen SKF uit Veenendaal.

Categorieën: Wedstrijdverslagen