Donderdag 13 mei is het Hemelvaartsdag. Ook dit jaar betekent dat een mooie dag voor onze club! Ook ouders, broers en zussen van onze leden kunnen meedoen aan het middag- en avondprogramma. Korfbal is een familiesport!

Natuurlijk is deze dag zo opgezet dat het coronaproof en volgens de voorschriften gebeurt.

Ochtendprogramma: clinic

10:00 – 11:30 uur: clinic voor de A-B-C-D-E-F teams onder leiding van de selectie Swift 1-2 en de staf van de eerste selectie. Graag omgekleed aanwezig om 9:55 uur (de kleedkamers zijn zoals gebruikelijk gesloten). Ook voor de Kangoeroes vindt een activiteit plaats om 10:00 uur.

Tijdstip: donderdag 13 mei, 10:00-11:30 uur
Locatie: Sportpark De Sprong

Jeugdleden D-E-F mogen door 1 ouder/verzorger naar het veld  worden gebracht. Van deze volwassene wordt verwacht de 1,5 meter in acht te nemen, klachtenvrij te zijn en uiterlijk om 10u10 het sportpark te hebben verlaten. Na de clinic worden de kinderen naar het parkeerterrein gebracht om te worden opgehaald.

Ouders van de allerkleinsten (Kangoeroes) mogen op het veld blijven. 1 per kind, met behoud van 1,5 m naar andere volwassenen en uiteraard alleen klachtenvrij.

Middagprogramma: stadsspel

Het middagprogramma bestaat uit een stadsspel in de Middelburgse binnenstad. Wie kent de stad het beste en is in staat de aanwijzingen zo snel mogelijk te ontcijferen om op verschillende locaties vragen te beantwoorden? Samen met je team (van mensen uit je bubbel) ga je de strijd aan met andere teams: wie weet de meeste punten te verzamelen en sleept de prijs in de wacht? Het is een spannend spel met een onderlinge strijd om de meeste punten. Het spel is corona-proof, want de gehele binnenstad is ons speelveld. Teams strijden tegen elkaar zonder bij elkaar in de buurt te hoeven komen. Onderlinge communicatie en updates over tussenstanden verlopen via mobiele telefoon.

Het stadsspel is een activiteit voor jong en oud, en een ideale familieactiviteit. Er zit geen leeftijdsgrens aan deelname, al moeten de deelnemers wel een aantal kilometer kunnen wandelen door de stad, en gaan we ervan uit dat kinderen van basisschoolleeftijd door een volwassene begeleid worden.

Tijdstip: donderdag 13 mei, 14:00-15:30 uur
Locatie: binnenstad Middelburg

Avondprogramma: online pubquiz

Het avondprogramma bestaat uit een pubquiz. Deze zal volledig digitaal plaatsvinden via Zoom. Uw gastheren Ben en RJ zullen u het vuur aan de schenen leggen met de meest uiteenlopende vragen. Wie weet de meeste vragen goed (en snel!) te beantwoorden en kan zich kronen tot pubquizkampioen van Swift? Heb je het stadsspel smadelijk verloren? Dan is dit hét moment om wraak te nemen en te laten zien wat je in huis hebt!

Tijdstip: donderdag 13 mei, 20:00-21:00 uur
Locatie: online via Zoom

Aanmelden middag- en avondprogramma

Aanmelden voor het middag- en avondprogramma gaat per team. Een team bestaat vanwege de coronamaatregelen uit mensen uit één bubbel (familie, huisgenoten). Teamgrootte is idealiter 2-5 personen. Individuele deelname kan ook (al zal dat bij het stadsspel minder gezellig zijn), en grotere teamgrootte kan ook (al zal dat bij het stadsspel minder effectief zijn, dan kun je beter opsplitsen in twee kleinere teams).

Een team kan zich opgeven via dit formulier: https://forms.gle/fyPu6hGWfp9PRLjbA. Opgeven kan voor een van beide activiteiten, of voor zowel middag- als avondprogramma. De teamcaptain is contactpersoon en zal in de week van Hemelvaart per e-mail de instructies voor de activiteiten ontvangen. De volgende 25 teams hebben zich al opgegeven voor een of beide activiteiten:

Frankes

Oranje u21
De Regtjes
the baddies

Geef je team nu op om niets te missen!

We kijken uit naar jullie deelname,

Commissie Hemelvaartsdag Kvswifthemelvaart@gmail.com

Categorieën: Evenementen