Georganiseerd sporten
Zoals jullie waarschijnlijk al wel hebben meegekregen betekenen de vernieuwde maatregelen (rondom het Coronavirus) onder andere dat er weer (georganiseerd) gesport mag worden door kinderen tot en met 18 jaar.

Kinderen tot en met 12 jaar mogen bij elkaar komen en buiten spelen. Ook mogen kinderen tot en met 12 jaar vanaf 29 april 2020 weer met elkaar sporten zonder dat ze daarbij 1,5 meter afstand van elkaar hoeven te houden.
Kinderen van 13 tot en met 18 jaar mogen vanaf 29 april 2020 ook sporten, maar moeten daarbij onderling wel 1,5 meter afstand houden.

Helaas zijn er voor personen ouder dan achttien jaar vooralsnog geen versoepelde maatregelen afgekondigd.

Voorstel maken over hoe we gaan trainen
Het bestuur is blij dat er nu weer mogelijkheden zijn voor onze jeugdleden om georganiseerd te sporten. Dit betekent namelijk ook dat trainingen voor de jeugd weer mogen worden opgepakt.

Voordat het zover is gaan bestuur en TC aan de slag met de informatie die we onder meer van het RIVM, van de KNKV en van de gemeente Middelburg hebben ontvangen over de voorwaarden waaronder we mogen trainen.

Zo snel als mogelijk zullen we via onze media en eventueel via de trainers met jullie communiceren over op welke manier en vanaf wanneer we de trainingen weer kunnen oppakken.

Spelregels
Hieronder staan alvast enkele spelregels die we moeten volgen wanneer de trainingen weer kunnen beginnen:
– Voor de sportactiviteiten van alle kinderen geldt dat ouders zich niet langs
de lijn mogen verzamelen.
– Het clubhuis en de kleedkamers (inclusief de toiletten)  blijven voorlopig gesloten.
– Na de training moeten kinderen thuis douchen.
– Oefenwedstrijden mogen we niet spelen. De competitiewedstrijden zijn al afgelast.

De beschreven spelregels gelden op landelijk niveau, dus het bestuur doet hierbij een vriendelijk maar dringend verzoek aan jullie, om je ook hieraan te houden.

Het bestuur.

Categorieën: Bestuur