Na de nederlaag van vorige week tegen medetitelkandidaat GKV was de opdracht voor de Middelburgers duidelijk: alle resterende wedstrijden winnen. In de eerste wedstrijd van een reeks van vijf ging het al meteen mis. Swift sleepte in de thuiswedstrijd tegen Sporting Trigon met moeite een punt uit het vuur. De start was duidelijk voor de thuisploeg. Swift speelde aanvallend goed en verdedigde kort. Na een kwartier had Swift een voorsprong van vijf punten en leek er geen vuiltje aan de lucht. Maar Sporting Trigon zette een tandje bij en was in de duels overtuigender, waardoor het momentum verschoof naar de ploeg uit Leiden. De uitploeg naderde Swift, maar de Middelburgers richtten zich op en konden zo toch nog met een 14-11 voorsprong gaan rusten. Na de rust was Swift geen schim van zichzelf en haalden eigenlijk alleen Linda Burger, Eefje van den Berg en Stephan den Boer hun niveau. Laatstgenoemde excelleerde zelfs op het moment dat het moest. Drie maal kwam Swift twee punten achter en ook driemaal kwam Swift langszij. Van die zes doelpunten maakte Den Boer er vijf, eindstand 23-23. Met nog vier wedstrijden te spelen staat Swift nu derde met drie punten achterstand op koplopers KVS en GKV. Theoretisch maakt Swift nog kans op de titel, maar het is onwaarschijnlijk dat beide koplopers nog drie of meer punten laten liggen. Na een pauze van 2 weken speelt de ploeg uit Middelburg op 7 maart tegen Vriendenschaar uit Hardinxveld-Giessendam.

Categorieën: Wedstrijdverslagen