Na de nederlaag van vorige week tegen KVS wilde Swift zich revancheren tegen laagvlieger HKV. Vooraf werd rekening gehouden met een lastige uitwedstrijd, want geen enkel team wist de punten makkelijk binnen te halen tegen de ploeg uit Den Haag. Het liep anders. Swift speelde vanaf de eerste minuut geconcentreerd, als een team en schoot met scherp. Na 10 minuten lagen er al 11 in het mandje en bij rust was een score bereikt die als eindstand niet had misstaan: 11-23. Ook na de thee speelde de ploeg uit Middelburg zakelijk, maakte de goede keuzes en liep uit naar een score van 21-42, een officieus Zeeuws record. Doordat de koplopers ook de winst pakten staat Swift nu gedeeld tweede. Komende week ontvangt Swift thuis hekkensluiter VEO. Van de ploeg uit Voorburg hoeft Swift normaal gesproken niet wakker te liggen, maar gezien de wisselende resultaten in dit zaalseizoen en met de wedstrijd van 23 maart 2019 in het achterhoofd (21-23 verlies) kan het ook weleens een lastige wedstrijd worden voor de Middelburgers.

Categorieën: Wedstrijdverslagen