De week van de scheidsrechter (van 5 t/m 13 oktober) is een mooi moment om de tussenstand op te maken van de Rompregeling Arbitrage, de verplichte (neutrale) scheidsrechterslevering.

Swift moet dit veldseizoen in totaal 49 wedstrijden leveren, verdeeld over 14 speelrondes om een boete te voorkomen. Ook is er nog een target minpunten, om dit te ontlopen moeten er 30 wedstrijden geleverd worden.

Na dit weekend – speelronde 6 – heeft Swift 27 wedstrijden geleverd.

In actie

Afgelopen week kwamen verschillende Swift KNKV-scheidsrechters 1 of meer keer in actie. DInsdag jl. was Martijn van Langevelde de scheidsrechter bij de bekerwedstrijd TOP (A) B1 – HKC (Ha) B1. Op zaterdag reisde Sjoerd Sanderse af naar Scheveningen voor de wedstrijd KVS 2 – DSC 3, Thijs Soeting was scheidsrechter bij de Bevelandse derby KVK 1 – Blauw Wit 1. Martijn van Langevelde kwam 2 x in actie, eerst bij ONDO (M) C1 – TOGO C1 en vervolgens bij Fortis A1 – GKV (G) A1. Martijn de Bel was een weekend vrij.
Ook Jan-Peter Pouwer – KNKV-beoordelaar/-begeleider – was dit weekend weer actief namens Swift. Hij beoordeelde de scheidsrechter bij de wedstrijd Fortis 2 – RWA 2.

Ook komende week komen de scheidsrechters weer in actie :

Sjoerd Sanderse gaat net als Swift A1 en Swift 2 richting Sliedrecht, hij is de scheidsrechter bij Merwede 1 – KCR 1.
Martijn de Bel blijft dicher bij huis; hij fluit Fortis B1 – PKC B1, Thijs Soeting mag Tjoba 3 – Oranje Wit 4 in goede banen leiden.
Martijn van Langevelde gaat naar Westkapelle voor Stormvogels 1 – KVK 1.

Het programma van de beoordelaars is nog niet bekend.

Namens Swift iedereen weer bedankt voor zijn inzet, we zijn op de goede weg om ook dit (veld)seizoen weer aan de targets te voldoen