In Veenendaal was Swift na de eclatante overwinning van vorige week (31-18 winst op Sporting Delta) de favoriet. De coach van SKF liet vorige week nog weten dat hij mogelijkheden zag tegen Swift, maar de uitploeg liet geen spaan heel van die uitspraak. Al in de eerste helft namen de Middelburgers met fris aanvallend spel afstand van de vernieuwde ploeg uit Veenendaal (6-13 bij rust). Ook na rust bleef de meest scorende ploeg in de Hoofdklasse rustig doorscoren, al was verdedigend de scherpte er wel vanaf. Naomi Zuidweg was topschutter bij Swift met negen doelpunten. Komende week wacht met DSC in Eindhoven weer een tegenstander van formaat “Tegen SKF hebben we een heel goede prestatie neergezet, al kon het verdedigend wel wat scherper. Een half uurtje na de wedstrijd overheerste trots, maar waren de spelers ook kritisch: het kan nog beter. Dat geeft de gretigheid van de groep aan en dat is mooi. Komende week hebben we tegen DSC in principe niets te verliezen, maar ik ben erg benieuwd waar we staan”, aldus coach Wim Allaart.

Categorieën: Wedstrijdverslagen