Titel binnen handbereik voor Swift

Na de winst van afgelopen zaterdag tegen laagvlieger Valto is Swift nu wel heel dichtbij het kampioenschap. De wedstrijd waarin Valto vooral doel leek te hebben om het spel van Swift te ontregelen, kwam maar langzaam op gang. Swift had wel het geduld om positioneel alles goed neer te zetten, maar had daarna moeite om tempo te maken. Hierdoor was het spel vrij voorspelbaar en dat speelde Valto in de kaart. De uitploeg pakte brutaal een kleine voorsprong en hield deze tot de rust vast (8-9). Na rust was het spelbeeld niet veel anders, maar mist Valto scherpte in de afronding. Swift kwam na een goede fase drie punten voor, maar kon door verkeerde keuzes en slordigheden niet doordrukken. Toch is het knap dat, ondanks de druk, de Middelburgers zich geen moment zorgen leken te maken. Mede door de verdedigende druk van Swift, kon Valto geen potten breken en had deze fase dan ook geen gevolgen: eindstand 17-14. Komende week kunnen de Middelburgers de kroon op het veldseizoen zetten als medetitelkandidaat Nieuwerkerk op bezoek komt. Swift heeft dan aan een kleine nederlaag (maximaal 4 punten verschil) al voldoende om promotie naar de Hoofdklasse af te dwingen. Maar de thuisploeg zal er veel aan gelegen zijn de ongeslagen status vast te houden. De ploeg van trainer Dennis Plantinga verloor deze veldcompetitie nog geen enkel punt. Aanvang van de kampioenswedstrijd op sportpark De Sprong is 1 Juni 15:30.

Categorieën: Wedstrijdverslagen