Goed nieuws met betrekking tot de Rompregeling Arbitrage, de verplichte neutrale scheidsrechterslevering. Dit weekend hebben we het target ‘Malus’ behaald. Dus Swift hoeft ook geen boetes te betalen. Sterker nog, inmiddels zitten we in de ‘Bonus’, dus we gaan een mooi extraatje krijgen.

In de Bonus….

Dit weekend kwamen alle 4 onze KNKV-scheidsrechters in actie, Sjoerd Sanderse floot in Arnemuiden de wedstrijd uit de reserve Overgangsklasse TOP (A) 2 – KVS/Maritiem 3, in de slotfase kwam koploper nog langszij ; uitslag 16-16.
Martijn de Bel floot in Vlissingen de derby Fortis 2 – Tjoba 2, de bezoekers pakten de overwinning met 15-17. Thijs Soeting mocht ook naar Arnemuiden, hij floot in de Junioren Overgangsklasse TOP (A) A1 – Vitesse A1, een 26-21 overwinning voor de thuisploeg. Martijn van Langevelde kwam in actie in Oud-Gastel bij Juliana A1 – Vitesse A2, ook hier won de thuisploeg, uitslag 19-16.
Daarnaast kregen we de wedstrijd Swift 3 – Fortis 4 terug van het KNKV om zelf van een scheidsrechter te voorzien. Dennis Plantinga hielp ons uit de brand en floot deze wedstrijd.
Tot slot begeleidde Jan-Peter Pouwer scheidsrechter in opleiding Werner Verhaegen bij de wedstrijd Blauw-Wit 2 – PSV 2.
Dat betekent dus 6 geleverde wedstrijden en dus staan we nu – met nog 1 speelronde te gaan – op 54 geleverde wedstrijden (+5 in de bonus).

Onze scheidsrechters in actie

Volgende week komen 3 van onze 4 KNKV-scheidsrechters opnieuw in actie, Toevalligerwijs bijna allemaal bij kampioensploegen. Martijn de Bel fluit RWA 2 (kampioen reserve 1e klasse) – Rust Roest 2, Thijs Soeting mag naar Tjoba 3 – Achilles 2 (kampioen in de poule van Swift 2) , Martijn van Langevelde gaat naar Kapelle voor KVK – Stormvogels.
Jan-Peter Pouwer gaat zaterdag a.s. de scheidsrechter bij de wedstrijd Tjoba 4 – Keep Fit 3 begeleiden

Iedereen weer succes en veel plezier bij deze laatste zaalronde ! Namens Swift dank voor jullie inzet !

Categorieën: Overig