Swift, dat leeft tussen hoop en vrees na de thuisnederlaag tegen Oranje-Wit, deed afgelopen zaterdag wat het moest doen. In de uitwedstrijd tegen Achilles uit Den Haag namen de Middelburgers al snel een voorsprong van vijf punten en bereikten de twintig doelpuntengrens al bij rust. Doordat verdedigend de scherpte wat ontbrak, bleven de Hagenezen enigszins in de buurt, maar Swift bleek aanvallend een maatje te groot. De uitploeg liep langzaam verder uit en bepaalde de eindstand op 36-27: “een degelijke overwinning” volgens coach Dennis Plantinga. Doordat de concurrentie (Oranje-Wit en Fiks) ook de punten bijschreef, blijft het gat met de top 2 punten. Komende week moet Swift thuis met minimaal 3 punten verschil van Fiks uit Oegstgeest winnen om kans op de titel te houden. De Middelburgers zijn in de race om de titel ook afhankelijk van Oranje-Wit, dat in 3 wedstrijden 3 wedstrijdpunten moet verspelen. Die kans lijkt klein, want de Dordtenaren spelen onder andere nog tegen hekkensluiter Futura en Achilles, dat momenteel de zesde plaats bezet.