Met meer dan 30 Swift-mensen (van Swift senioren-spelers, commissieleden, bestuursleden tot ouders van jeugdleden) hebben we afgelopen donderdag gediscussieerd over de toekomst van Swift. Aan de hand van foto’s kiezen we waar Swift nu op lijkt qua uitstraling/kernwaarde/eigenschap en wat Swift over 3 jaar wil zijn. Verhitte discussies bleven uit, want er was veel overeenstemming over het beeld wat iedereen van Swift heeft.

Swift zien we nu als een Franse familie auto waar veel mensen in kunnen, maar we willen best naar een grotere en stevigere Range Rover doorgroeien (meer financiële middelen en nog steeds een auto waar iedereen in past).
En Swift past vandaag de dag bij prinses Beatrix (degelijk, al best oud, stabiel, betrouwbaar) en morgen wil Swift wel op koningin Maxima lijken (vernieuwend, jonger van geest, met uitstraling en verbindend). Zo werd er door 4 groepen geknipt, geplakt en geschreven. De resultaten staan hieronder en hangen ook nog in het clubhuis. Neem zeker eens een kijkje !!

Het bestuur gaat van die beelden en kernwaarden een samenvatting maken, die het beste past bij Swift. Dat wordt de stip op de horizon, de visie voor de toekomst. Daarna gaan we samen met de commissies en hulp van leden en ouders die stip(de visie) nastreven. We maken een plan hoe we bepaalde zaken beter of anders gaan regelen (structuur, vrijwilligerswerk, financiën om maar wat onderwerpen te noemen). Het enthousiasme dat op deze avond over de tafels spatte geeft goede hoop dat we met hulp van veel Swift-mensen inderdaad over 2 of 3 jaar Swift zien als Maxima, die grote Range Rover, de Dolfijn en de Albert Heijn.

Namens het bestuur en de meedenk commissie Erik van Gaalen, Martijn Ruissen, Alex Rijpert, Bart Pouwer.

Categorieën: Bestuur